flera varumärken som inkluderar Nike

Nike redo att plocka upp Sko Dela

. är den största tillverkaren av sportskor, kläder och utrustning över hela världen av försäljning med nära till $ 18500000000 i intäkter under 2009, långt före spelare som Adidas AG och Puma. Nike säljer sina produkter under Nike Free Köpa Sverige flera varumärken som inkluderar Nike, Nike Golf, Converse, Cole Haan, Umbro och Hurley. är den viktigaste bidragsgivaren till Nikes lager och står för nära.

Enligt Nike varumärke säljer företaget skor i kategorier som träning, löpning, basket, sport inspirerade tillfälliga utställningar och barnskor. Nikes skor har sett nästan konsekvent tillväxt i sin marknadsandel.

Trots växande konkurrens från lågpris konkurrenter, förväntar vi Nike märkesskor för att fortsätta vinna och nå en siffra på ca 18,6% i slutet av prognosperioden.

Innovation och kontinuerligt utvecklas produkterna sannolikt kommer att förbli viktiga delar NIke Free Dam för Nikes tillväxt

Nike har en stark division och är känd för sina ständigt genererar nya produkter. Till exempel Nike och Apple har nyligen samarbetat för att skapa en produktområdet skor som kommunicerar information om avstånd och hastighet till en löpare iPod.

Dessutom är företaget möjlighet att befalla en premie för sina produkter. Denna verksamhet är en växande möjlighet för bolaget. Nikes direkt till konsumentförsäljning i Q2 2010 ökade med 14% med online-försäljningen växer ännu snabbare (23%) än försäljningen i Nike ägda butiker (9%).

Fotbolls-VM kommer sannolikt att ge ett uppsving för försäljningen

VM Fotboll är en av de största och mest populära internationella sportevenemang som genererar en stor mängd surr och täckning. Flera stora skor sport märken som Nike tenderar att dra nytta av denna sport säsongen och sprida kännedomen om varumärket, vilket Billiga Nike Free Run/a> skapar efterfrågan på deras produkter. Nikes reklamkampanj under fotbolls-VM kommer sannolikt att leda till ytterligare försäljning och ökade marknadsandelar och med nu att koppen är över.